Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

vrijdag 1 november 2013

Kwast,schuurpapier,trein,patchwork........

......quilt in wording!
Translation to be found left on this page!
Volgorde is soms anders namelijk trein, patchwork, werk, trein{terug}, patchwork en dan de kwast met schuurpapier.
Dit leuke doosje gaat maandag weer mee de trein in. 
Als ik late dienst draai dan heb ik meer zitruimte in de trein daardoor ook meer ruimte om het fijne patchwork werk te doen.
Afgelopen week dagdienst gedraaid en dan gaat dit doosje mee.
Stofje om kartonnetje rijgen gaat zelfs nog als het erg druk in de trein is.
Staand nog niet maar wel zodra er gezeten kan worden.
Hier [link] was ik de tafelpoot aan het schilderen van onze gepatineerde tafel.
Daar waren we heel tevreden mee, het donkere blad, vonden we er alleen niet echt meer bij passen.
Op één van de laatste mooie dagen hebben we het blad buiten kaal geschuurd.
Tja, zo licht dat beviel wel, zo'n white was laag was de eerste optie, maar dan zou het blad wegvallen ten opzichte van de vloer. Zie eerste tafel foto.
Hier [link] kun je het hele verhaal lezen wat er verder gebeurde.
Nu hebben we een heel mooi beschermd tafelblad, het voelt ook nog een beetje ruw aan.
De lak [link] {even een stukje naar beneden scrollen} Quick invisible oil op waterbasis was de oplossing.
Raar olie op waterbasis {dat zijn normaal twee stoffen die niet echt goed samen gaan} en na drie lagen erop gesmeerd te hebben blijft het water er echt op liggen.
Gisteren een mooie bos bloemen van zuslief en zwager gehad, Handsome en ik houden het al 33 jaar officieel met elkaar uit. 
Door de verbouwing kom ik niet echt aan de Scrappy Blue [link] toe {jammer genoeg} vandaar dat ik deze [link] maar weer tevoorschijn getoverd heb. De blauwe en witte zoute lapjes zijn al gesneden.
Worden mijn minuten in de trein toch nog goed gebruikt.
Fijne dag verder

10 opmerkingen:

Ineke zei

Marga, allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 33-jarig huwelijksdag! De tafel ziet er grandioos uit. Succes met het handwerken in de trein!
Fijn weekend

Raewyn zei

Great work on the table! I love the train-star quilt you are making... I have just put that book on my wishlist at Book Depository! (A very pleasant way to spend your train journey!)

Jeanneke zei

Ik vind alles geweldig! Je tafel, je sterren, maar eigenlijk vind ik die vaas wel de knaller van deze voor jullie bijzondere dag :>)
Groetjes,

Jeanneke.

Judith zei

33 jaar een stel! Gefeliciteerd, leuke vaas op een super mooie tafel! Mooi hoe jij je sterren aan her maken bent! Fijn weekend

Handmade by Boing! zei

gefeliciteerd!

ineke zei

Gefeliciteerd Marga met deze bijzondere dag. Zie dat je je aardig vermaakt zowel thuis als in de trein. Groetjes ineke

Rennie zei

Mooie tafel, prachtige vaas en werkelijk hele leuke kleuren die je gebruikt.

Chris zei

Allereerst jij en Handsome nog van harte met die 33 jaar. Doe dat nóg maar een keertje hoor!!!
Handige Trien ben jij, van alle markten thuis. Grof werk, fijn werk, werk in trein, werk op werk, werk thuis..... Ik vind je tafel een beauty geworden! En leuk, die blauwe hexjes!

Anoniem zei

De tafel is erg mooi geworden! Fijn dat het zo goed gelukt is! Groetjes, Berber ( Meubelrestauratieshop.nl)

Phyllis zei

Mooi die tafel en handig zo'n tafelblad. Gefeliciteerd met de 33jaar, wat een tijd!