Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

zondag 3 maart 2013

Ga er even...

...goed voor zitten want het zijn maar liefs 13 foto's.
Translation to be found left on this page!
Gisteren was onze eerste terug kom middag van de Block swap. [link]
Hier legt Anke de eerst blokjes uit.
Deze zijn van Mieke.
Mieke heeft een vaste ander kleur stof erbij genomen en daar allemaal vierkantjes van gesneden.
Deze heeft ze om de beurt links of recht aan een Flying Geese blokje (gemaakt van twee swapblokjes) gedaan.
Deze is van Marina, leuk om te vertellen is dat ieder licht vierkantje (linksonder en rechtsboven van het grote blokje) van dezelfde stofjes zijn.
Irene had molentjes gemaakt maar kwam er verder niet uit.
Naar even wat blokjes anders neer te leggen hadden we meteen een heel ander (naar ieders, vooral die van Irene tevredenheid) resultaat van de bovenste twee blokken en rechts onder blok. zie foto hieronder.
Irene had de slag echt te pakken.
Deze word een tafelkleed, zelfde principe, ander stof gebruik, heel ander resultaat.
Zuslief Yvonne heeft ook molentjes maar daar komen nog banen tussen.
Ieder molentje staat in zijn/haar eentje te stralen.
Bij Herta leek er wel zijde tussen de blokjes te zitten.
Was niet zo, van Anke hoorde we dat het een verloopstof is. Dat wil zeggen de kleur verloopt van donker naar licht of andersom.
Het is maar hoe je het bekijken wil.
Herta had 1 blok over en die heeft ze in de achterkant verwerkt.
Doortje heeft hetzelfde patroon aan gehouden wat ik ook gebruikt heb.
Grappig is dat toch altijd, dat ondanks dat er drie dames zijn die hetzelfde patroon gebruiken, de quilts er totaal anders uit komen te zien.
De randstof van de quilt lijkt effen stof te zijn maar dat is niet zo, de foto bewijst het maar weer eens.
Ans ging voor ligt en donker tegen elkaar, deze heeft veel weg van de antieke van het QuiltersGilde.
De quilt van Joke is helemaal klaar, als ik die van mij al niet gedaan had zou ik deze zo maken.
Dames hartstikke bedankt dat ik al jullie noeste arbeid hier mocht plaatsen.
Fijne dag verder

9 opmerkingen:

Annelies zei

Wat ontzettend leuk om naar al verschillende vormen te kijken !

marga zei

Zo zie je maar weer hoe anders dingen kunnen worden. Ieder mens heeft weer een ander idee.
Ze zijn allemaal mooi.
Groeten
Marga

Jeanneke zei

Wat zijn ze allemaal móói!

Doniene zei

Wonderful, wonderful, wonderful!! Such great inspiration!!

ineke zei

Grappig om te zien hoe een patroon zo'n ander effect kan geven.Leuk leuk leuk. Fijne avond ineke

Chris zei

Vreselijk leuk!!!

sylvia zei

zulke simpele patronen en zooooo mooi!

Raewyn zei

Wow - very interesting!! So great to see what everyone has done - and to see the different versions of the same pattern.

Judith zei

Heerlijk dat je zoveel foto's hebt geplaatst. Prachtige werken, zou ik zo aan willen beginnen.